Retourformulier invullen
Vul het bijgevoegde retourformulier volledig in. Heb je in de winkel besteld via Robin? Vergeet dan niet je IBAN-rekeningnummer te vermelden voor terugbetaling via retourpinnen.
Retourlabel gebruiken
Plak het bijgevoegde retourlabel over het oorspronkelijke verzendlabel. Wil je liever een andere pakketdienst gebruiken? Dan zijn de kosten volledig voor eigen rekening.
Breng je pakket naar een DHL of PostNL-punt Lever het pakket in bij een
DHL ServicePoint bij jou in de buurt. Bij DHL kun je je e-mailadres koppelen aan de retourzending, zodat je de retourstatus kunt volgen.
Retourverwerking en terugbetaling
Na ontvangst van jouw retourzending storten we het aankoopbedrag (exclusief retourkosten) binnen 14 dagen terug op je rekening.
Gratis retourneren in de winkel
Retourneer je artikel kosteloos in een van onze
49 winkels. Onze modeadviseurs helpen je graag met een passend alternatief. Ben je verhinderd of retourneer je liever via een van onze verzenders? Dan gelden de volgende voorwaarden:
- Retourneren kost €4,99 (wij betalen een deel van de retourkosten).
- Retourneer je de hele bestelling? Dan betaal je geen retourkosten.
- Wil je gebruikmaken van een andere pakketdienst dan DHL? Dan zijn de kosten voor de retourzending volledig voor eigen rekening.
Ruilen van artikelen
Bij Van Dal mannenmode zorgen we ervoor dat het retourproces zo soepel en snel mogelijk verloopt. Daarom is het niet mogelijk om een online bestelling direct te ruilen. Wil je een andere maat of kleur? Stuur het artikel dan eenvoudig retour en plaats een nieuwe bestelling. Zo weet je zeker dat je jouw gewenste artikel zo snel mogelijk in huis hebt.
Let op: we verstrekken geen kortingscodes voor eventueel opnieuw gemaakte verzendkosten.
Terugbetaling
Wanneer je de overeenkomst herroept, ontvang je binnen 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag inclusief de oorspronkelijke verzendkosten terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt afgerekend. We mogen wachten met terugbetaling tot we de goederen hebben ontvangen of tot je kunt aantonen dat je de goederen hebt teruggestuurd.
- Heb je met iDeal of creditcard betaald? Dan wordt het aankoopbedrag teruggestort op je rekening.
- Heb je online in de winkel via Robin besteld? Dan wordt het aankoopbedrag teruggestort via het opgegeven IBAN-rekeningnummer op het retourformulier, retourpinnen of contant teruggegeven in de winkel.
- Heb je met Klarna betaald? Dan wordt het aankoopbedrag verrekend met je Klarna-factuur. Houdt dit via Klarna in de gaten en voorkom aanmaningskosten.
Voorwaarden voor retourneren
Om in aanmerking te komen voor een volledige terugbetaling, vragen we je rekening te houden met het volgende:
- Het artikel is ongedragen en in originele staat. Passen mag uiteraard wel.
- Alle originele kaartjes en labels zijn nog bevestigd.
- Artikelen zoals op maat gemaakte kleding en kostuums, ondergoed en cadeaukaarten kunnen niet worden geretourneerd.
- Retourneren gebeurt bij voorkeur in de originele verpakking.
- Je hebt 30 dagen bedenktijd. Na aanmelding van de retour heb je 14 dagen om het artikel terug te sturen.
- Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in.
- Je bent verantwoordelijk voor een correcte retourzending.
- Rembourszendingen worden niet geaccepteerd; gemaakte kosten worden bij je in rekening gebracht.
- Indien een artikel zichtbaar gedragen, beschadigd of onjuist geretourneerd is, behouden wij ons het recht voor om een waardevermindering in rekening te brengen of het artikel aan je te retourneren.
Herroepingsrecht
Je hebt 30 dagen bedenktijd na ontvangst van je bestelling. Wil je gebruikmaken van je herroepingsrecht? Dan heb je na aanmelding nog 14 dagen om het artikel terug te sturen. Je kunt de herroeping schriftelijk melden per post, e-mail of via het retourformulier.
Download het modelformulier voor herroeping
hier.
Garantie & klachten
Voor al onze artikelen geldt de wettelijke garantie. Een artikel moet voldoen aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Sommige artikelen hebben daarnaast een fabrieksgarantie, zonder dat dit afdoet aan de wettelijke garantie.
Heb je een klacht over een artikel of onze service? Raadpleeg dan onze pagina
Klachtenafhandeling.
Retouradres
Woon je buiten Nederland en kun je geen gebruik maken van de retourservice via DHL of PostNL? Dan kun je je pakket zelf, voor eigen rekening, terugsturen naar:
Van Dal mannenmode
Gijzenveld 6
4817 ZE Breda
Vragen over je retourzending?
Heb je vragen over je retourzending? Neem gerust contact op met onze
klantenservice.
- E-mail: [email protected]
- Telefoon: 088 010 35 00
- Chat: bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur
Wij helpen je graag verder.